vrijdag 27 juni 2014

Lieve Linda,

allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Verjaardagen horen feestjes te zijn, maar op deze is wel een dompertje gezet. En dat heb je helemaal zelf gedaan.


Want wat heeft je bezield om de naam van aankomend Ombudsman Guido van Woerkom met je fractiegenoten te delen? Je weet toch dat een gedeeld geheim geen geheim meer is? Jij en Bram vertrouwen je fractiegenoten natuurlijk volledig, maar ik neem aan dat het kringetje van geïnformeerden al snel groter is geworden. Als jij je al niet gebonden voelt aan je geheimhoudingsplicht, dan geldt dit zeker voor hen.

Wat jouw actie zo jammer maakt, is dat je volkomen terecht probeerde de benoeming van Van Woerkom te voorkomen. Deze 'Blij dat ik rij'-lobbyist van VVD-huize was en is geheel en al ongeschikt als vertegenwoordiger van slachtoffers van overheidsfalen. Zelfs zonder nare uitspraken over Marokkanen of graai- en vertrekpremie. Je had het echter handiger moeten aanpakken.

Ik hoop oprecht dat jij en Bram gelijk hebben, en dat het onderzoek van de Rijksrecherche toch niet bij jou uitkomt. Want dan breng je niet alleen jezelf maar de hele partij in een lastig parket. Jullie lopen dan flinke reputatieschade op, die alleen maar enigszins goedgemaakt kan worden als jij je Kamerzetel opgeeft. En dan heb ik mijn voorkeursstem weggegooid.

Ik wens je ondanks alles een mooie dag.

xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten