woensdag 28 december 2011

Tot gisteravond dacht ik dat ik in een nette buurt woonde. Natuurlijk is dit Amsterdam, dus er gebeurt wel eens wat, maar het blijft goeddeels beperkt tot een ingeslagen autoruitje of een gestolen fiets. Dit zijn koopflats, het is geen sociale huur en je verwacht dat dat een zekere selecterende werking heeft.

Aan het eind van de middag arriveerden twee agenten per Golf bij ons pand, direct gevolgd door een busje van SEON. SEON? Als er een wietplantage wordt ontmanteld, worden de planten altijd in een container van SEON geknikkerd. Maar dit was een busje, zo'n mobiele werkplaats.
Hoewel het langzaam donker werd besloot ik even te wachten met het dichtdoen van de gordijnen, en verdomd, vijf minuten later draaide een containerwagen van SEON de straat in. Even later zeilden de wietplanten langs het woonkamerraam de container in.

Bij de brievenbus kreeg ik zojuist de rest van het verhaal te horen: 'Ik woon erboven. Met Kerst begonnen we het te ruiken, en zijn we gaan bellen.'
Het blijkt dat de eigenaar zijn flat verhuurt, en meestal gaat dat goed.
'Het was allemaal heel professioneel, maar die lucht dringt door alles heen. Ze hadden de stroom om de meter heen gelegd en een ander slot op de meterkast gezet. De politie denkt dat de plantage een paar weken heeft gedraaid.'
Vanochtend werd in een gewone container de rest van het interieur van de flat afgevoerd. De boel is volledig verruïneerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten