zondag 8 mei 2011

Druif is dood. Ieder jaar, als alle andere planten in het groen komen, is het spannend. Druif is altijd later dan de rest. Iedere keer denk ik: het gebeurt niet meer, het is over. En dan komen er toch weer blaadjes.

Ook dit jaar sta ik weer te loeren. Die verdikkingen, zijn dat de eerste aanzetten? Met de buurvrouw vervang ik het eenjarig spul op het balkon. Zij heeft groene vingers, ik niet. Ze is resoluut: 'Dat wordt niks meer met die druif van je. Die van mij staat al volop in het blad.'
Maar buurvrouw heeft een balkon op het zuiden, ik op het oosten. Maakt dat nog verschil? 'Het had allang moeten gebeuren.'

Het wordt dus tijd voor iets nieuws. Gezocht, voor balkon op het oosten met niet veel zon: klimplant met veel groen, die niet veel aandacht nodig heeft. Wie heeft suggesties?

2 opmerkingen:

  1. Mijn moeder schuift mij elk jaar OostIndische kers toe. In mijn tuin heb ik een klim hortensia staan tegen de muur aan de zuidkant van mijn tuin. Weet niet of die het op een balkon ook doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank. Een klimhortensia staat er al, en die doet het heel goed. De oostindische kers ga ik proberen!

    BeantwoordenVerwijderen