zondag 27 november 2011

Op deze plek heb ik al een aantal keer het verdwijnen van de Balkan Sobranie betreurd, de lekkerste pijptabak ooit. In mijn zoektocht naar een geschikte vervanger heb ik vele uitstekende tabakjes opgedaan en een aantal daarvan rook ik regelmatig. Niets kan echter aan de mythische Sobranie tippen.

Zojuist echter verscheen een tweet van Pipes Magazine: Balkan Sobranie komt opnieuw in productie! De oorspronkelijke receptuur van Gallager Group Plc is overgenomen door het gerenommeerde J.F. Germain & Son op Jersey. Ik ben niet een type dat Hosanna! roept of rondedansjes maakt, maar u mag aannemen dat ik in woeste vreugde ontstak.

Ik heb drie prangende vragen: Welke handelaar gaat het aanbieden? Wordt genoeg geproduceerd om aan de ongetwijfeld grote initiële vraag te voldoen? Zou het echt zo goed zijn als het origineel?
Ik probeer zo snel mogelijk wat blikjes te pakken te krijgen. U gaat hier meer over horen.

1 opmerking: