zaterdag 19 november 2011

Op een of andere manier ben ik via @Nottebianca op Goodreads beland. Een website over boeken, en lezen. Je knalt er op wat je gelezen hebt, wat je aan het lezen bent en wat je wilt lezen. Je kan sterren uitdelen en recensies schrijven.
Natuurlijk is Goodreads interactief: je kan ook de virtuele boekenkast van anderen bekijken, te beginnen met je ‘friends’. Want Goodreads is natuurlijk ook een netwerk-site.

Als ik voor het eerst bij iemand over de vloer kom, neem ik het interieur in ogenschouw maar vooral zoek ik de boekenkasten. Als er geen boeken staan opgesteld of rondslingeren word ik een beetje verdrietig. Wordt hier wel gelezen? Ik kan iemand heel aardig vinden, maar als hij of zij geen boeken leest zal het nooit wat worden.
De eerste stap is, na een al dan niet welgemeend compliment over het interieur, dan ook naar de boekenkast. Wat wordt er gelezen? Hoe staat de boel gerangschikt? Toon mij uw boekenkast en ik weet wie u bent.

Het gluren in andermans virtuele boekenkast is natuurlijk wederkerig en dat betekent dat ik de planken van Goodreads moet gaan vullen. Ik wil immers zelf ook een beetje goed voor de dag komen en mijn eruditie etaleren. Gelukkig is het seizoen van de lange, koude en donkere avonden begonnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten