maandag 11 juni 2012

Mijn drankkast is een wat onhandig diepe hoekkast. Het werd weer eens tijd om alles eruit te halen, af te stoffen en te inventariseren. Oh, om misverstanden te voorkomen: wijn bewaar ik elders. Wijn is geen drank maar een eerste levensbehoefte. En champagne ligt in de ijskast en Linie Aquavit in de vriezer.

Dit was de inhoud van de kast:
- drie flessen port, waarvan twee aangebroken;
- twee flessen Pedro Ximénez, waarvan een aangebroken;
- een fles Moscatel de Teulada;
- een fles Amalfi limoncello (halfvol);
- een fles amaretto (halfvol);
- een fles Cointreau (halfvol);
- drie flessen grappa, waarvan twee aangebroken;
- vier flessen orujo waarvan een aangebroken (en de fles die nu op tafel staat niet meegeteld);
- drie flessen marc (aangebroken);
- een fles framboise;
- drie flessen cognac waaronder een magnum Rémy Martin (aangebroken);
- een fles Osborne brandy (bijna op);
- drie flessen whiskey - de Bowmore is bijna op, de Lagavulin en Ballantine's nog niet aangebroken;
- twee flessen Campari, waarvan een halfvol;
- twee flessen wodka, waarvan een halfvol;
- een fles gin (een restje);
- een fles Ricard (bijna leeg);
- een fles Spaanse anis (bijna vol);
- een fles Ketel 1 (vol);
- een fles Boomsma Beerenburger (halfvol)
- een fles Doppel Korn (vol);
- een fles mezcal (met worm, vol).

Ook kwam er nog een halfvolle fles Essacher Luft naar voren. Bijzonder, niet omdat ik het spul had - ooit een keer van R. gekregen - maar omdat het een werkelijk ontiegelijk smerig Duits kruidenbittertje is. Echt. Niet te hachelen. Maar wie heeft die fles dan half leeggedronken?

Verder vind ik het enigszins verontrustend dat ik een flinke voorraad drank in huis heb, en dat het meer is dan ik mij herinnerde. Korsakov?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten