zondag 27 februari 2011

‘Dingen die stuk gaan en vervangen moeten worden’ zou de titel van dit blog kunnen zijn. Eerder vertelde ik al van de ongemakken van een defecte koelkast (en waar laat je dan je champagne) en van de inductiekookplaat die spontaan tot zelfontbranding overging.

Enige tijd terug gaf mijn cd-speler de geest. Die moest worden vervangen. En omdat ik niet zo heel handig ben, kwam broer J.W. langs om een handje bij te geven. Omdat hij met een vegetariër is getrouwd meteen een mooie gelegenheid om mijn magistrale babi ketjap te bereiden. Krijgt die jongen ook eens goed te eten. (Als u wilt weten hoe magistraal die babi ketjap is, dan moet u zich eens laten uitnodigen.)
We maakten meteen gebruik van de gelegenheid om mijn oude televisie, een vijftien jaar oude Sony met kathode-straalbuis, om te wisselen voor een modern led-exemplaar.

Had ik al verteld dat vrijdag mijn vaste telefoonlijn de pijp aan Maarten gaf? (Internet doet het nog wel en ik heb gelukkig ook een mobieltje.) En dat om half vijf ’s nachts de stroom uitviel?

We hebben de zondagmiddag lekker knutselend doorgebracht en weer eens bijgepraat. We werken allebei voor een zbo (die echter aan verschillende ministeries hangen) dus we konden vanuit beider perspectieven het nieuwe regeringsbeleid beschouwen. Conclusie: het is overal een zooitje.

Eenmaal uitgeknutseld was het met het bord op schoot Studio Sport kijken. PSV-Ajax bleef helaas gelijk (Ajax blijft daarmee nog wel in de race om het kampioenschap) maar Groningen kreeg met 5-1 klop van van Feijenoord. J.W. had iets om over na te denken op de terugreis naar het hoge noorden.

En ik ben gelukkig met mijn nieuwe apparaten. De led-tv is een sprong vooruit, en de nieuwe cd-speler klinkt fantastisch. Helaas hoor ik nu dat het linkerkanaal van mijn versterker niet helemaal geweldig meer is. Zucht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten