vrijdag 6 juli 2012

Bijzonder Spaans is een van de leukste kooklogs. Didi presenteert heerlijke, maakbare gerechten en dat geeft mij de kans in Amsterdam te eten wat ik ook in Benissa eet. Daarnaast exploiteert Didi MADE-IN-SPAIN, een webwinkel met allemaal lekkers.

Een tijdje terug plaatste ze op haar Facebook-pagina een oproep: het zou leuk zijn als iemand een fotootje zou plaatsen van een gerecht afkomstig van Bijzonder Spaans. Het toeval wilde dat ik net haar Judiones con chorizo ging maken - erg lekker! - dus een kiekje was zo gemaakt. Twee dagen later deed ik het dunnetjes over met de Tomatitos y queso de cabra con hojaldre - ook niet te versmaden.
Judiones con chorizo.
Tomatitos y queso de cabra con hojaldre.
Ik was helemaal vergeten dat ze gezegd had dat ze onder de inzenders een pakketje aardigheden uit haar webshop zou verloten, totdat ik vorige week het verzoek kreeg even mijn adres door te geven. Ik was de uitverkorene!
Mijn humeur, dat al twee dagen zwart was wegens een continu 'uitklappende' internetverbinding, klaarde helemaal op toen de postbode vanochtend met het verrassingspakket op de stoep stond. Dat de goede man meteen ook een nieuwe stofzuiger kwam afleveren, was bijzaak.

Het was dus Sinterklaas in Huize Het Kopje. Didi had mij bedacht met gedroogde ñoras, gerookte jaranda paprika's, een flesje Torrevella Moscatel Reserva azijn (uit Alcoy, dus uit de buurt), een fraai schaaltje en drie soorten pimentón. Didi bedankt: daar ga ik de komende tijd eens lekker mee koken!

Sinterklaas in Huize Het Kopje.
En dankzij de firma Guidion, die mijn internetverbinding mores heeft geleerd, kon dit logje worden geplaatst. Het weekend kan beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten