donderdag 7 augustus 2014

In oude boeken vind je soms aardige dingen, zoals dit ex libris van ene Elsa R. Hulls, dat ik aantrof in The Old Century and Seven More Years van Siegfried Sassoon. Ik heb mevrouw Hulls geprobeerd te goegelen, maar zonder resultaat. Ze was waarschijnlijk heel erg pre-internet.


Meer succes had ik met Kathy Chalmers; haar kaartje vond ik als bladwijzer in een ander boek. Welk boek weet ik niet meer, omdat ik dit kaartje zelf ook al jaren als bladwijzer gebruik.


Ik vond geen Kathy Chalmers in Souillac, maar wel een Kathleen Chalmers in het nabijgelegen Pinsac, alwaar zij een gîte uitbaat. Beide plaatsjes liggen iets ten noorden van Cahors, dat voor mij en vriend R. ooit het vertrekpunt was van een epische voettocht naar de Spaanse grens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten